به گزارش روابط عمومی سنم بوشهر ، در چهارمین و پنجمین روز از گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، مانور سراسری نظارت بر داروخانه های گیاه پزشکی(مراکز عرضه و توزیع آفتکشها) در سطح شهرستان های بوشهر و دشتستان برگزار شد.
️این مانور با هدف صیانت از سلامت محصولات کشاورزی، حفظ امنیت غذایی و پیشگیری از عرضه نهادههای غیرمجاز، با حضور کارشناس مسئول حفظ نباتات سازمان، رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان،رییس مرکز جهادکشاورزی ابپخش، کارشناس اداره تعزیرات حکومتی و نمایندگان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و شهرستان برگزار شد.
️در جریان این بازدیدها، تیمهای بازرسی با حضور در مراکز عرضه آفتکشها، نحوه توزیع و عرضه، رعایت ضوابط و مقررات قانونی، اعتبار مجوزها و سلامت نهادههای کشاورزی را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دادند.
️سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بعنوان متولی صدور مجوزها، حمایت از حقوق بهرهبرداران و سلامت مصرفکنندگان به جهت جلوگیری از توزیع آفتکشهای غیرمجاز را از مهمترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
️ اینگونه اقدامات نظارتی در راستای ارتقای سلامت تولید، تأمین امنیت غذایی و حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی بهصورت مستمر در سطح شهرستان ها ادامه خواهد داشت.
