به گزارش روابط عمومی سنم بوشهر به مناسبت سالروز تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر در دیداری با مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان,رئیس اتاق اصناف کشاورزی استان بوشهرو رئیس اتاق اصناف کشاورزی این شهرستان، به بررسی چالشها و فرصتهای موجود در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی منطقه پرداختند. در این نشست که با هدف تقویت همکاریهای بینبخشی برگزار شد، طرفین پیرامون موضوعات مختلفی از جمله ارتقای سطح کیفی خدمات فنی و مهندسی در بخش کشاورزی گفتگو کردند. یکی از محورهای اصلی این نشست، بررسی راهکارهای نوین نظارتی و مدیریت ماشینآلات کشاورزی بود. در این راستا، پیشنهاد و ضرورت نصب سامانههای موقعیتیاب (GPS) بر روی ماشینآلات سنگین و تجهیزات کشاورزی جهت مدیریت بهینه، پایش فعالیتها و جلوگیری از سوءاستفادهها مورد بحث و بررسی تخصصی قرار گرفت ومقرر شد حسب هماهنگی های صورت گرفته با مجری اصلی طرح،از دهه اول تیرماه فعالیت اجرایی آن با همکاری هر سه دستگاه آغاز شود. همچنین در این دیدار، سایر مسائل مربوط به اشتراکگذاری دانش فنی میان سازمان نظام مهندسی و واحدهای صنفی کشاورزی و نقش جهاد کشاورزی در تسهیل فرآیندهای اجرایی مورد تبادل نظر قرار گرفت. در پایان، طرفین بر ضرورت تعامل مستمر جهت تحقق توسعه پایدار و بهرهگیری از فناوریهای نوین در عرصهی کشاورزی و منابع طبیعی استان تاکید ورزیدند.
روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر
