جلسهای تخصصی با موضوع برونسپاری بخشی از وظایف و خدمات سازمان حفظ نباتات جهاد کشاورزی به کلینیکهای گیاهپزشکی فعال بویژه در خصوص قرنطینه گیاهی، در محل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر برگزار شد. این نشست با حضور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر، رییس اداره حفظ نباتات جهاد کشاورزی، جمعی از همکاران مرتبط و نمایندگان کلینیکهای گیاهپزشکی استان تشکیل شد و در آن، ابعاد مختلف اجرایی، فنی و قانونی این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در جریان این جلسه، بر اهمیت بهرهگیری از ظرفیتهای تخصصی بخش غیردولتی، بهویژه کلینیکهای گیاهپزشکی دارای صلاحیت، در راستای ارتقای امنیت زیستی، حفظ سلامت گیاهی، پیشگیری از گسترش عوامل خسارتزا و صیانت از تولیدات بخش کشاورزی تأکید شد. همچنین حاضران، مشارکت فعال کلینیکهای گیاهپزشکی را در اجرای این برنامه ملی، اقدامی مؤثر در جهت افزایش کیفیت خدمات تخصصی، تسهیل فرآیندهای اجرایی، ارتقای سطح نظارت فنی و تحقق اهداف نظام سلامت گیاهی کشور دانستند. در پایان این نشست، از تمامی واحدهای واجد شرایط و دارای صلاحیت استان دعوت بهعمل آمد تا با مشارکت مؤثر در این طرح ملی، نقش شایستهای در تحقق اهداف سازمان حفظ نباتات و ارتقای نظام فنی و اجرایی بخش کشاورزی ایفا نمایند.
