به گزارش روابط عمومی سنم استان به استحضار میرساند سازمان حفظ نباتات کشور در راستای اجرای سیاستهای کلان وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی و ارتقای کارایی خدمات قرنطینهای، از کلیه کلینیکهای گیاهپزشکی واجد شرایط دعوت به همکاری میکند. این اقدام در چارچوب شیوهنامه واگذاری امور تصدیگری قرنطینه نباتی انجام میگیرد و با هدف بهبود فرایندهای نظارت، پایش و کنترل قرنطینهای محصولات کشاورزی، تسریع در انجام خدمات و حمایت از فعالان بخش خصوصی صورت میپذیرد. کلینیکهای متقاضی میتوانند با دارا بودن مجوز معتبر فعالیت، امکانات فنی لازم و کادر متخصص در حوزه گیاهپزشکی، نسبت به ارسال مدارک و درخواست همکاری به مدیریت حفظ نباتات استان** اقدام کنند** . سازمان حفظ نباتات ضمن تأکید بر مشارکت فعال کلینیکهای گیاهپزشکی در ارتقای امنیت زیستی و سلامت گیاهی کشور، از تمامی واحدهای واجد صلاحیت دعوت میکند تا در این طرح ملی مشارکت نمایند.
شیوه نامه واگذاری امور تصدی گری قرنطینه گیاهی به کلینیک های گیاهپزشکی درجه یک و دو
