به گزارش روابط عمومی سنم استان بوشهر در یکی از سلسله نشست های راهبردی که می تواند نویدبخش آیندهای بهتر برای صنعت شیلات استان بوشهر باشد، دکتر درویشی رئیس و مهندس ملاح زاده مشاور سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با چهره نامآشنای صنعت آبزیپروری استان، جناب آقای حاج حسین زارعی، رئیس محترم انجمن آبزیان و مهندس بهنام راد دبیر محترم این انجمن، گرد هم آمدند. این دیدار که با هدف ترسیم نقشه راهی برای ارتقاء جایگاه دانش روز در شیلات و بهره وری بهینه در استان صورت گرفت، بر دو محور کلیدی تمرکز داشت: اصلاح ساختار مزارع پرورش میگو** و تقویت همافزایی سازنده در امور مشاوره ای، نظارتی، عملیاتی و آموزشی میان دو نهاد تخصصی. در این جلسه، ضمن بررسی دقیق چالشها و فرصتهای موجود در صنعت پرورش میگو، بر ضرورت انجام مطالعات جامع برای دستیابی به ساختارهایی نوین و پایدار در مزارع تأکید شد. اهمیت این اصلاحات در راستای افزایش بهرهوری، بهبود کیفیت محصولات و حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان استان، موضوعی بود که هر دو طرف بر آن صحه گذاشتند. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی با اشاره به پتانسیلهای عظیم استان در حوزه شیلات، بر عزم این سازمان برای حمایت از فعالان این صنعت و فراهم آوردن بسترهای علمی و فنی لازم تأکید کرد. از سوی دیگر، جناب آقای حاج حسین زارعی نیز ضمن استقبال از این رویکرد، بر آمادگی انجمن آبزیان برای همکاری نزدیک با سازمان نظام مهندسی در جهت شناسایی نیازهای عملیاتی مزارع و هدایت دانش فنی به سمت حل مشکلات میدانی تأکید ورزید. این همافزایی راهبردی میان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و انجمن آبزیان، گامی مهم در جهت همسوسازی اهداف و تلاشهای بخشهای تخصصی غیر دولتی با ارگانهای دولتی متولی امور آبزیان برای دستیابی به سطوح بالاتر توسعه پایدار در صنعت شیلات استان بوشهر تلقی میشود و انتظار میرود با این هم افزایی های عملیاتی،در آینده نزدیک شاهد ثمرات ملموس آن در رونق اقتصادی و اشتغالزایی منطقه باشیم.
