X
تاریخ ایجاد: 1404/12/09 تعداد بازدید: 2
نشست مشترک سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر


همزمان با روز ملی مهندس ، رئیس بهمراه نمایندگانی از شورا و کارکنان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با رییس ، مدیر حوزه ریاست،معاون توسعه مدیریت منابع انسانی و ذیحساب سازمان جهاد کشاورزی نشستی را برگزار نمودند که در این جلسه مواردی از جمله عملکرد دو سال گذشته بازدیدهای تغییر کاربری اراضی کشاورزی و پیگیری بازدیدهای واگذاری این اراضی توسط کارشناسان سازمان نظام مهندسی و همچنین لزوم ثبت و بررسی پروانه‌های اشتغال نظام مهندسی با توجه به گنجاندن آن در سامانه تدارکات دولت (ستاد) و اقدامات قانونی پیرو آن در امور واگذاری پروژه ها در مجموعه سازمان جهاد ،مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. در این نشست طرفین با تأکید بر اهمیت صیانت از اراضی زراعی و باغی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، بر ضرورت هماهنگی بیشتر میان دو دستگاه اجرایی تأکید کردند. رئیس سازمان نظام مهندسی ضمن اشاره به نقش متخصصان این حوزه اشاره داشتند صدور و دارا بودن پروانه اشتغال معتبر مشاوران و پیمانکاران و کنترل آن در سامانه ستاد موجب خواهد شد تا فرآیندهای نظارتی و فنی بر پروژه های دولتی به نحو موثر و بهتری انجام گیرد. همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی یک وظیفه ملی است، از همکاری نظام مهندسی در انجام و تکمیل فرایندهای نظارتی جهت صیانت موثرتر از اراضی و انفال عمومی استقبال کرد. در پایان، مقرر شد جهت هماهنگی های بیشتر ، کارگروهی مشترک میان مدیریت امور اراضی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل شود تا اجرای صحیح مقررات و ساماندهی فرایند حفظ کاربری و واگذاری اراضی بررسی و پیگیری شود.